Les rebaixes també són oportunitat de negoci

26/10/2010 - 08:14h

Aquest dilluns a la seu del Patronat Municipal de Comerç i Turisme de Vilafranca va tenir lloc un interessant seminari sobre les rebaixes com a oportunitat de negoci. Durant les quatre hores que va durar el seminari, Andreu March, llicenciat en Belles Arts i especialista en visual merchandising, va insistir que una bona planificació de les rebaixes pot ajudar al comerciant a rendibilitzar aquest període d’oferta d’articles i productes a preus inferiors a l’habitual; les rebaixes molt sovint són interpretades com un simple punt i final de temporada i no com a una oportunitat de negoci.
Andreu March remarcava que l’objectiu d’aquest període de venda és vendre la major quantitat possible d’articles amb el menor grau de descompte possible i que les rebaixes han de tenir un concepte i una intenció comercial clara, no es pot deixar que evolucionin soles ni devaluar la percepció del producte. Ha d’existir una programació i preparació prèvia de les rebaixes on s’han de preveure aspectes obvis com l’etiquetatge però també d’altres com la retolació i la imatge dels aparadors i sobretot la distribució dels productes dins el punt de venda. Cal una professionalització de les rebaixes, ser proactius i fer un salt qualitatiu en la gestió de les mateixes.
En definitiva aquest seminari ajudarà els comerciants que hi han assistit a definir i pautar les estratègies a realitzar per tal d’aprofitar el màxim l’oportunitat de les rebaixes ja que en finalitzar la sessió, els assistents podran aplicar les pautes presentades per Andreu March i realitzar una programació de les accions a fer durant el període de rebaixes.

També et pot interessar

Comentaris