L’Ajuntament de Sant Sadurní adjudica a CESPA el servei de recollida de residus

01/10/2010 - 08:33h

Amb el suport de tots els grups municipals, el plenari de l’Ajuntament de Sant Sadurní va adjudicar provisionalment aquest dimecres el servei públic de recollida, càrrega i transport de residus a l’empresa CESPA per 688.725€ anuals, xifra inferior al preu de licitació. Aquesta companyia va ser l’única que es va presentar a la convocatòria promoguda per l’Ajuntament i, per tant, es farà càrrec del servei a partir del gener del 2010, la data en què Sant Sadurní es desvincula del servei que actualment rep a través d’una empresa contractada per la Mancomunitat Penedès-Garraf.
El regidor de Medi Ambient, Isidor Rando, va recordar que s’havia pres aquesta decisió perquè el preu que tenia previst aplicar la Mancomunitat l’any que ve era desorbitat. A banda de l’estalvi que suposarà aquest canvi, Rando va destacar que també s’han previst campanyes informatives i el repartiment de 90.000 bosses compostables. Tot i votar-hi a favor, la portaveu del PSC, Susanna Mérida, va dir que el fet que només hagi presentat oferta una sola empresa introdueix dubtes perquè, segons els socialistes, pot estar assenyalant que el pressupost sigui insuficient per garantir un bon servei. També alerta que l’oferta de CESPA genera alguns interrogants sobre aspectes del funcionament del servei. Per la seva part, Albert Prat, portaveu d’ERC, va demanar un acurat seguiment i control a l’empresa adjudicatària per evitar les queixes de la ciutadania.
Un altre dels punts destacats va ser l’aprovació per unanimitat del Pla d’Acció per a l’Energia Sostenible (PAES) de Sant Sadurní redactat per l’empresa La Vola, amb el suport de l’Ajuntament i la Diputació. Segons va explicar el regidor de Medi Ambient, Isidor Rando, el PAES fa una diagnosi de la situació actual i proposa 57 accions, moltes de les quals no tenen cost econòmic, que han de permetre que Sant Sadurní redueixi un 20% les emissions de CO2 l’any 2020 i que, en el mateix període de temps, incrementi un 20% la utilització de les energies renovables. L’aprovació d’aquest pla també dóna accés a obtenir crèdits de la Unió Europea per tirar endavant aquestes millores. Els grups de l’oposició, tot i donar-hi suport, van demanar al govern el màxim rigor amb els compromisos adquirits.
Una tercera qüestió a destacar del plenari va ser l’aprovació per unanimitat de la moció presentada pel Partit Popular que preveu l’obertura del cementiri municipal els set dies de la setmana, en lloc dels dos dies (dijous i diumenge) que s’obre actualment. La moció preveu la instal·lació de sis aixetes d’aigua repartides per les diferents ampliacions del cementiri, així com la neteja i la pintura dels entorns del recinte. Finalment, tot i que contempla que abans de l’1 de novembre estiguin en funcionament els columbaris en els quals es podran dipositar les cendres dels difunts, l’alcalde va matisar que s’hi està treballant però que és difícil garantir que estiguin a punt per aquesta data.

També et pot interessar

Comentaris

1336