Vilafranca estrena la rambla de Sant Francesc

alt
26/08/2010 - 13:22h

Els vilafranquins i penedesencs ja poden passejar per la rambla de Sant Francesc, inaugurada dimecres al vespre després de gairebé dos anys i mig d’obres. Primer la rambla va estar inutilitzada per la construcció del pàrquing soterrat connectat amb el de la plaça del Penedès i després amb la urbanització de la superfície, dels laterals, del tram final del carrer de la Cort i de la part tocant a la font dels Alls.
altDimecres a la tarda la rambla es va omplir de gom a gom amb els inflables i els espectacles infantils que s’hi van programar.
La inauguració també va comptar amb l’actuació del grup vilafranquí de música tradicional Filibusters i de pilars de salutació dels Falcons, els Xicots i els Castellers de Vilafranca.
Desenes de persones es miraven els detalls de la rambla i tal i com va dir l’alcalde, Pere Regull, “d’opinions n’hi ha moltes però, de moment, la majoria han estat positives”.
L’alcalde, acompanyat de representants dels altres partits presents al consistori, va destacar que “malgrat la incredulitat de molts” la tronada de la festa major es podrà fer a la rambla de Sant Francesc, tal i com nosaltres vam assegurar fa uns mesos. Regull també va voler agrair a tothom la paciència que havia tingut, “sobretot veïns i comerciants que segurament han perdut diners aquest temps però que ara es recuperaran i segur que ens ho agrairan”.
altRegull està content amb el resultat de la rambla i, tot i reconèixer que encara se l’ha de fer seva com la majoria de gent, va destacar sobretot que “és una rambla molt més ampla, amb racons nous i espais d’ombra nova perquè d’aquí un any aquests arbres ja seran més grossos i faran més ombra”.
L’alcalde va explicar que encara quedaven alguns detalls per acabar com ara la plantació d’arbres a la part final de la rambla tocant a la Font dels Alls o la instal·lació de pèrgoles a la zona del Casino.

Doble circulació al lateral

Des del govern es va explicar que els arquitectes asseguren que la rambla està dissenyada per tal que si passes amb un avió per sobre et facis la idea que són vinyes. Regull també va apuntar que dilluns dia 6 s’obrirà ja al trànsit la doble direcció del lateral de l’escola Santa Anna per facilitar que la gent del Penedès accedeixi a Vilafranca. L’alcalde va deixar palès també la multitud de gent que hi havia a la rambla assegurant que “Vilafranca ja tenia ganes de rambla i per tant aquí la teniu”.
Ni un euro de més
En declaracions als mitjans de comunicació, Regull va destacar que el pressupost era el mateix que es tenia previst des dels inicis i va repetir, per tant, que “la rambla no ha costat ni un euro de més al ciutadà”.
Els darrers mesos han estat d’activitat intensa a la rambla de Sant Francesc i entre els treballs que darrerament s’estan acabant hi ha la protecció de les restes de la torre i la muralla que es van trobar a tocar del monument a Milà i Fontanals. Aquesta zona ja s’ha tapat i quedarà a nivell de la resta de la rambla. Les restes seran visibles des de l’interior de l’aparcament però de moment no ho seran des de l’exterior.
Es preveu, però, que després de la festa major es pugui emprendre el projecte per tal de fer visibles aquestes restes des de la superfície, finançat tot pels fons FEOSL de l’Estat.

També et pot interessar

Comentaris

1336