Els Castellers de Vilafranca clouran els tallers de castells amb un Concurs entre alumnes de secundària i batxillerat

04/06/2010 - 08:46h

Els Castellers de Vilafranca fa molts anys que escampen el gust pels castells entre els joves gràcies als tallers que imparteixen per a diversos centres educatius, tant del Penedès com de fora, amb l’objectiu de donar les nocions bàsiques de la pràctica castellera i al mateix temps sembrar la llavor per si es pot recollir el fruit algun dia.

Aquest curs, la colla vilafranquina ha fet un pas més i ha volgut aportar un plus d’emoció a les sessions didàctiques. Com que la competència i la rivalitat són dues característiques que envolten el món casteller, han decidit traslladar, a escala, les sensacions que s’experimenten en la competició castellera per excel·lència, el Concurs de Castells.
I això és el que faran el dia 19 els alumnes dels catorze centres educatius de l’Alt Penedès que imparteixen educació secundària i batxillerat. No es farà en el marc de la plaça de braus de Tarragona sinó a Cal Figarot, no serà un esdeveniment de masses ni mediàtic però es convertirà en una cloenda diferent dels tallers que aquest curs han fet nois i noies de tots els racons de la comarca.
Concurs Jove
El Concurs Joverd, que així és com se l’ha denominat, constarà de dues rondes: una primera en què caldrà bastir quatre pilars de dos, i una segona ronda en la qual hauran de fer un pilar de tres amb pinya. Un cop carregat, la colla haurà de treure el baix i les crosses del pilar i deixar-lo sol sobre la pinya, segons la normativa del concurs. L’organització ha pensat en tot i a falta de taula classificatòria, el guanyador sortirà d’una ronda final que consistirà en una prova d’estirar la corda.
La seguretat
El concurs s’ha ideat amb les mesures de seguretat del tot controlades, de manera que les possibilitats de prendre mal siguin pràcticament inexistents. Per garantir la seguretat, però, es demana que cada “colla” participant tingui un mínim de quaranta membres.
Cada colla haurà de tenir els rols ben definits i cadascú haurà de saber quina posició ocupa bé al “tronc” o a la pinya. I com en qualsevol colla castellera no hi podrà faltar un cap de colla que doni ordres. Aquest podrà ser qualsevol persona del grup, tot i que es preveu que majoritàriament aquest paper l’assumeixi el professor. Les sessions, que han impartit el sotscap de colla dels Castellers de Vilafranca, Toni Bach, i en alguna ocasió el cap de colla, David Miret, han comptat amb la complicitat dels professors, sobretot d’Educació Física, o tutors dels alumnes, que han valorat molt positivament els tallers de castells. Al mateix temps, els participants es mostren molt engrescats davant el repte d’assolir un objectiu concret com a traca final del seu aprenentatge, fer-ho com més bé millor per quedar en bona posició.
La cita és el dia 19 de juny a les deu del matí a la seu de Cal Figarot.

També et pot interessar

Comentaris