Suport unànime a la marca ‘Costa Barcelona-Penedès’
El ple de dimarts va aprovar per unanimitat una moció presentada per ERC en el sentit de defensar el sector turístic del Penedès. En la moció es destacava les potencialitats comunes i complementàries que tenen els municipis del Penedès, que inclouen des de l’oferta de platja fins a les masies rurals, la cultura, la gastronomia, la viticultura, les festes i tradicions, l’enoturisme i un entorn paisatgístic i natural de gran valor, entre d’altres.
El text feia referència a com la marca Penedès és un catalitzador de gran valor afegit d’aquesta oferta, individualitzant-la i permetent la seva promoció en el mercat. “Una promoció que beneficia no només el sector turístic sinó també el sector vitivinícola, el de productes artesans, així com tots aquells que la seva zona d’elaboració i producció és un valor en si mateix per ser del Penedès”, continuava la moció.
Per ERC, la promoció turística de qualitat sota la marca Penedès representa una gran oportunitat econòmica i aquest fet es va posar de relleu per especialistes i agents econòmics i socials a la primera jornada del III Pla Estratègic del Penedès, celebrat al Castell de Castellet i la Gornal. La moció dels republicans també afirmava que la marca Penedès suposaria una gran ajuda per l’economia de les persones i de les empreses de les nostres comarques, sobretot en un context de crisi econòmica.
A més a més, els republicans van deixar constància que tots els membres del Consell del Patronat de Comerç i Turisme de Vilafranca defensen per unanimitat donar suport a la marca ‘Costa de Barcelona-Penedès’. Per tots aquests motius, la moció va demanar a l’Ajuntament donar suport a la marca turística Penedès en aquells àmbits que li siguin apropiats.
Tots els portaveus municipals van donar el seu suport a la moció. Per part d’ICV Bernat Villarroya va destacar l’esforç de consens i va apuntar que ‘Costa de Barcelona-Penedès’ “és una marca que està molt bé però s’ha d’acabar de concretar”. En el mateix sentit es va manifestar el popular Josep Ramon que va declarar que “el Penedès ha d’anar al costat de Costa Barcelona perquè hem de tenir clar que Barcelona ens donarà molta projecció”.
Per Llorenç Casanova, de la CUP, “cal afavorir els interessos de la identitat del Penedès i cal un model turístic propi. Hem de tenir clar també que amb la creació d’una marca no és suficient”. El regidor del PSC Xavier Lecegui va apuntar que la marca ‘Costa Barcelona-Penedès’ era a la qual havien arribat en consens al Patronat de Turisme i que era una marca “que dóna potencialitat i suma, no resta”. La regidora de comerç i turisme Maria Dolors Rius va acabar les intervencions explicant que eren conscients que estar al costat de Barcelona “ven” i que l’Ajuntament de Vilafranca “no se sent còmode ni identificat amb una proposta que no inclogui Penedès a la marca”.