L’alcalde del Vendrell no descarta informar a l’Estat sobre els immigrants sense papers que s’empadronin
L’alcalde del Vendrell, Benet Jané, diu que la Llei d’Estrangeria està per complir-la i no descarta informar a l’Estat quan un immigrant d’origen estranger sense papers vulgui empadronar-se al municipi. Jané creu que és una qüestió d’estricte compliment de la legalitat vigent, que d’una banda obliga als ajuntaments a empadronar tothom que acrediti la seva identitat amb un document oficial i, de l’altra, tothom -i més una administració pública, entén l’alcalde vendrellenc- ha de denunciar una suposada il·legalitat quan en tingui coneixement. I saber de l’existència d’una persona en situació irregular a l’Estat ho és. Benet Jané ha comentat que el seu govern encara no s’ha plantejat la qüestió, apuntada fa uns dies per l’alcalde de Vic, Josep-Maria Vila d’Abadal, però no descarta fer el mateix a l’ajuntament de la capital del Baix Penedès. Mentrestant, el Govern de l’Estat ha obert un expedient i ha encarregat un informe jurídic per veure si propostes com la llençada per l’alcalde de Vic són legals.
Així les coses, des de la Plataforma per Catalunya (PxC) s’ha apuntat que fins i tot la comissaria europea d’Interior ha donat la raó a la formació política, amb 4 regidors al Vendrell i que pensa que cal expulsar d’Espanya qualsevol estranger que no hi tingui la seva estada legalitzada. Juntament amb el Partit Popular, la PxC ja ha avançat la proposta de presentar mocions al ple de l’Ajuntament del Vendrell perquè realment informi a l’Estat sobre l’existència de casos d’estrangers sense papers que vulguin empadronar-se.
Benet Jané ha conclòs que és partidari de complir la llei sempre, i que si aquesta crea dubtes haurien de ser els legisladors qui canviessin la normativa a seguir.


