L’Auditori de Vilafranca s’haurà de retocar per donar-li un so més versàtil

08/02/2010 - 09:02h

Una empresa especialitzada, la mateixa que va fer el projecte acústic de l’Auditori municipal de Vilafranca, ha dut a terme aquesta setmana la medició de l’acústica de la sala per tal de solucionar en el futur els problemes que determinats espectacles tenen pel que fa al so en aquest equipament, inaugurat l’octubre del 2008.

Segons va explicar el responsable de l’empresa Acústica Arau, Higini Arau, “la sonoritat de la sala per a música simfònica és excel·lent, de les millors”. Els problemes vénen quan la música que s’interpreta requereix amplificadors i hi ha molta percussió pel mig. Aleshores la reverberació del so és excessiva i pot arribar a ser fins i tot desagradable per al públic.
Aquesta sensació la va corroborar l’arquitecte Xavier Fabré, corresponsable del projecte arquitectònic de l’Auditori, que va manifestar que els problemes es tenen amb la música gravada, que “pot arribar a enterbolir el so perquè hi ha massa pressió acústica”.
Amb l’objectiu de buscar solucions a aquest problema, tècnics de l’empresa es van instal·lar dimarts a la sala gran de l’Auditori amb els seus equips medidors per agafar mostres des de diferents punts, tant a l’escenari com a la platea, un exercici que es va dur a terme amb la grada retràctil plegada.
Segons les previsions, els resultats de l’estudi es podrien tenir d’aquí a un mes i serà aleshores quan s’haurà de decidir quin és el millor sistema que permeti absorbir la música amplificada. Segons els especialistes, l’opció més econòmica seria la instal·lació d’unes cortines, que es puguin fer servir quan ho requereixi l’ocasió i també uns plafons que es recullin al sostre. En aquest punt, també hi hauran d’intervenir de nou els arquitectes per repensar el disseny de la sala adaptant les mesures necessàries.
Tècnics i arquitecte van coincidir a afirmar que la sala és perfecta per a un determinat tipus d’espectacle i que el responsable de Cultura amb qui van fer els tractes, que aleshores era Joan Ríos, mai no els va dir que l’Auditori hauria de servir per diversos tipus d’espectacle, sinó només per a música simfònica, sense amplificació. Aquest és el motiu pel qual el projecte acústic es va fer pensant en un tipus determinat de música, tot i que després la sala hagi acollit altres propostes no tan adequades per a aquest espai.
La solució que s’adopti tindrà, evidentment, un cost econòmic afegit, encara desconegut, i que quedarà pressupostat un cop s’hagi redefinit el disseny adaptat a les mesures necessàries per solventar els problemes acústics.

També et pot interessar

Comentaris