Dissabte hi haurà una manifestació pels encausats dels Monjos
La Coordinadora Antirepressiva de l’Alt Penedès ha organitzat aquesta setmana una conferència de premsa per anunciar una concentració convocada per dissabte per tal de solidaritzar-se amb els encausats pels fets dels Monjos. La manifestació es farà sota el lema ‘3.000 anys d’ocupació, 300 anys de repressió’. L’acte serà a les set de la tarda a la plaça de vila i el que es pretén és que s’absolguin els cinc condemnats pels fets ocorreguts l’any 2002. Cal recordar que després de set anys els detinguts es van jutjar fa diverses setmanes i la sentència es va fer pública fa tan sols uns dies. Els fets es van saldar amb cinc condemnes i una sola absolució.
La Coordinadora realitza aquest acte per denunciar el que, segons ells, consideren “una intenció política de l’Estat Espanyol de desmantellar els moviments socials i la lluita de l’esquerra independentista”. El grup valora positivament que els condemnats no hagin d’anar a la presó perquè la condemna no supera els dos anys i no tenen antecedents policials però lamenten que ara tindran antecedents “fruit de les mentides i els muntatges policials i judicials”. També critiquen que en diferents situacions “l’acció policial sigui nul·la però per exemple per aplicar la llei d’estrangeria la seva eficàcia sigui màxima”.
Cal destacar que els advocats dels encausats que han estat condemnats ja han presentat els recursos corresponents però ara caldrà esperar perquè la justícia els resolgui d’una manera o altra.
Delicte electoral
A banda dels encausats dels Monjos, des de la Coordinadora també es va mostrar solidaritat amb les deu penedesenques que segueixen estan encausades per delicte electoral per haver-se manifestat pel No el dia considerat de reflexió abans de la votació del referèndum per la Constitució Espanyola.
Aquestes persones estan ara a l’espera de judici i l’advocat Sergi Marín va lamentar que, per exemple, “al que era llavors president de la Generalitat Pascual Maragall només li posessin una multa administrativa de 600 euros per demanar, el mateix dia, el vot a favor de la constitució”.


