Un 76% dels associats al Centre Vila estan adherits a l’arbitratge de consum de Vilafranca

09/11/2009 - 15:48h

Dilluns es va signar a la Casa de la Vila un conveni entre l’Associació de Comerciants Centre Vila i la Junta Arbitral de Consum de Vilafranca. El conveni el van firmar la cap de servei de Salut i Consum de l’Ajuntament, Núria Sanromà, com a presidenta de la Junta Arbitral de Consum i el copresident de l’Associació Centre Vila, Fèlix Hill. L’objectiu del conveni és la col·laboració la Junta Arbitral de Consum i l’Associació Centre Vila per tal d’afavorir i fomentar les bones pràctiques comercials a fi d’aconseguir l’excel·lència en els productes i serveis que els comerciants de Vilafranca posen a disposició de la ciutadania.
Solucionar conflictes
L’arbitratge de consum és una eina que permet solucionar, de manera ràpida i gratuïta, els possibles conflictes que puguin sorgir entre establiments i clients, com a conseqüència d’una relació de consum. El fet de ser un establiment adherit al sistema arbitral de consum aporta un senyal de compromís i de confiança per a les persones consumidores.
Els arbitratges de consum se celebren habitualment amb la presència d’un col·legi arbitral format per tres àrbitres, un que proposa la pròpia administració, un altre que proposen les associacions de consumidors i el tercer que és proposat per les organitzacions empresarials.

Arran de la signatura d’aquest conveni, l’Associació Centre Vila nomena la Pere Albornà com a persona que actuarà com a àrbitre del sector del comerç en els procediments arbitrals que es portin a terme a Vilafranca.
A més, enguany la campanya d’adhesions que fa cada any la Junta Arbitral de Consum s’ha adreçat als comerços socis d’aquesta entitat. A l’inici de la campanya, que es va realitzar a l’estiu, es va comprovar que hi havia 81 comerços de Centre Vila que encara no estaven adherits al sistema arbitral. Després de visitar-los a tots, finalment un total de 44 s’hi han adherit (un 55%). D’aquesta manera, actualment 167 dels 218 associats a Centre Vila estan adherits al sistema arbitral (76,6%), la qual cosa equival a 3 de cada 4 establiments de Centre Vila.
Segons han explicat des de la Junta Arbitral, els comerços que no s’han adherit han estat pels motius següents: no apreciaven la utilitat del servei; pensaven que per estar asherits al sistema obriria una via per als consumidors més fàcil per poder reclamar o demanar el que no els pertany o també pel fet de ser sucrusals o franquícis i això fa que no siguin autònoms per decidir.
Per adherir-se, només cal que l’empresa/comerç interessat ho sol·liciti a la Junta Arbitral de Consum i signi un compromís d’adhesió.

L’any 2009, 135 sol·licituds

Posteriorment, se li atorgarà el distintiu oficial que l’acreditarà com a establiment adherit a l’arbitratge de consum perquè el pugui utilitzar en les seves comunicacions comercials i exhibir-lo en el seu establiment.
Segons han explicat en la firma del conveni, els conflictes entre establiment i consumidor que no es puguin resoldre mitjançant la mediació s’han de resoldre en un termini màxim de sis mesos, prorrogable a set mesos si primer es prova que hi hagi mediació.
Val a dir que aquest 2009 la Junta Arbitral ha rebut 135 sol·licituds de casos per estudiar, alguns dels quals s’han resolt per mediació.

Comentaris