Vinseum busca en el 75è aniversari una plataforma per revitalitzar-se

06/11/2009 - 09:46h

L’agost del 2010 començarà a Vilafranca l’any Vinseum, que fins l’agost del 2011 celebrarà els 75 anys d’història. L’entitat espera tancar convenis amb diverses entitats per tal d’aconseguir implicar com més àmbits millor i fer que la commemoració sigui un èxit.
Vinseum es troba immers en ple procés de rehabilitació de les seves instal·lacions i al mateix temps ha de fer front a una situació econòmicament delicada. Per això, la celebració del 75è aniversari es veu com una possible plataforma de rellançament per reviscolar l’entitat, una oportunitat que no es vol deixar escapar.

Fins a l’obertura de l’any de la celebració, Vinseum organitzarà un seguit d’actes previs amb l’objectiu de “recuperar el passat, interpretar-lo i projectar el museu cap al futur amb la complicitat de tothom”, segons va explicar Rosa Soler, en representació de la junta. La commemoració no es vol que se centri exclusivament en el Palau Reial i l’edifici que l’acull en l’actualitat, sinó també vol tenir un record per d’altres emplaçaments que el van acollir durant la guerra civil.
Col·laboració
De moment, aquesta setmana ja s’ha fet un primer pas visible, la signatura d’un conveni amb l’escola d’art Arsenal per tal que els seus alumnes de les diferents disciplines duguin a terme un logotip identificatiu de l’aniversari basat en la imatge corporativa que es va estrenar ara fa dos anys signada per Diego Feijoo. Precisament, el mateix Feijoo ja va oferir una sessió teòrica als alumnes que afrontaran aquest repte.
Un cop seleccionat el treball, tots els alumnes participaran en l’aplicació de la imatge a diferents suports, tant gràfics com de marxandatge. També es preveu aplicar als diferents elements d’una ampolla per a un futur i hipotètic vi propi de Vinseum.
Es preveu que abans de Nadal s’hagi escollit el treball identificatiu, mentre que les diferents aplicacions podrien estar a punt a final de gener de l’any que ve. El director de l’Arsenal, Albert Abella, va indicar que el treball per dissenyar el logotip és avaluable i, per tant, és un repte tant per a l’alumnat com per a l’escola perquè “treballem sobre un suport bo, nou i premiat”.

També et pot interessar

Comentaris