Les interioritats de la Setmana del Cava

La Confraria del Cava Sant Sadurní va estrenar aquest dilluns al vespre el remodelat Auditori de La Pedrera de Caixa Catalunya per presentar-hi el programa d’actes de la XXVIII Setmana del Cava i el cartell que enguany ha dissenyat el prestigiós il·lustrador, pintor i dissenyador de moda Jordi Labanda. El cartell és a l’estil genuí de Labanda amb una estilitzada figura femenina vestida de negre que sosté una copa de cava sobre un fons daurat. Coronació de la Reina
L’acte més destacat de la XXVIII Setmana del Cava serà la coronació de la model malaguenya i Miss España 2006, Elisabeth Reyes, com a Reina del Cava 2009. Elisabeth Reyes lluirà un vestit de núvia de Rosa Clarà amb complements i corona d’Swarovski en la nit de la seva coronació que serà el dissabte 10 d’octubre a la plaça de la Vila de Sant Sadurní d’Anoia, després del pregó inaugural que aquest any anirà a càrrec dels personatges del programa “Crackòvia” de TV3 que imiten Carles Puyol i Andrés Iniesta.
Actes destacats
Altres actes destacats de la 28a edició de la Setmana del Cava seran la Nit del Confrare, el dimarts 13 d’octubre, dedicada aquest any a la cuina belga amb el Gran Sopar Gastronòmic que es celebrarà a les Caves Torelló, a Can Martí de Baix. El vespre del dissabte 17 d’octubre tindrà lloc la Investidura dels Joves Confrares i el diumenge següent, 25 d’octubre, tindrà lloc la III Cursa Solidària País del Cava, que organitza la Confraria del Cava Sant Sadurní juntament amb Octagon Esedos, i amb el patrocini de Caixa Penedès.
III Cursa Solidària
L’objectiu d’aquesta iniciativa és donar a conèixer el món del cava i alhora col·laborar amb una causa solidària com és la Marató de TV3, que enguany va dirigida a les malalties minoritàries. L’organització confia batre rècords de solidaritat arribant als 1.000 corredors i superant els 4.000 euros recaptats en l’anterior edició.
Aquest any, el tret de sortida serà a les onze a la rambla Nostra Senyora de Vilafranca del Penedès i recorrerà els 13 km. per les carreteres C-15 i C-243 fins a Sant Sadurní d’Anoia, on es farà la festa de final de cursa amb l’actuació del grup “Pentina el Gat”, col·laborador del Club Súper 3, el lliurament de trofeus i el sorteig de dos xecs regal per una estada a Can Bonastre Wine Resort. La III Cursa Solidària País del Cava està pensada per a tota la ciutadania i amb la idea que es pugui fer, tant corrent com a peu ja que el temps per realitzar-la és de 3 hores.
Com a novetat, la inscripció -que és de cinc euros i es destinarà íntegrament a La Marató- aquest any es farà únicament on-line a través de www.caixapenedes.com. Les inscripcions es tancaran el dia 23 d’octubre.
A més del suport de Caixa Penedès, la cursa compta amb la col·laboració del Consell Regulador del Cava, el Consell Comarcal de l’Alt Penedès, els Ajuntaments de Vilafranca del Penedès, La Granada, Avinyonet, Subirats i Sant Sadurní, els restaurants Sol i Vi i Il Picarolo, a més dels mitjans de comunicació El3devuit, La Fura, El Periódico i el diari Sport, Catalunya Ràdio, Ràdio Televisió Vilafranca, Cadena SER Penedès Garraf així com també Can Bonastre Wine Resort, el RACC, Audi, la Fundació Mas Albornà, el Club Esportiu Penedès, Serveis Mèdics Penedès, la Federació Catalana d’Atletisme, Powerade i el Servei de Protecció Civil Remer.
L’acte d’ahir al vespre va ser presidit per Pere Bonet, president de la Confraria del Cava, Gustau García Guillamet, president del Consell Regulador del Cava, Joan Amat, president de l’Institut del Cava i alcalde de Sant Sadurní, Oriol Guevara, director general de l’Incavi i Carles Jiménez, president dels Joves Confrares.