Les CUP, en contra del Pla Territorial Metropolità de Barcelona

16/09/2009 - 17:01h

Els grups municipals de les CUP a Vilafranca, Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes i Capellades han fet públiques aquesta setmana tot el seguit d’al·legacions que han presentat contra el Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB). Primerament consideren que s’ha produït una opacitat i manca de participació ciutadana ja que només es van establir 45 dies per presentar al·legacions. “Aquest termini tan curt xoca quan altres plans territorials han estat sotmesos a tres mesos d’informació pública, amb l’agreujant de publicar-se en el període estival i de vacances”, afirmen des de la CUP.
Imposició

A més, també consideren que el PTMB incorpora comarques que han manifestat la seva oposició a formar-ne part. “Des del Parlament van prendre compromís de crear l’àmbit de planificació territorial pel Penedès però mentre això no es produeix des de la mateixa Generalitat se’ns imposa la planificació territorial”, afirma Llorenç Casanova, de la CUP de Vilafranca.
Seguidament, creuen que el pla preveu un “creixement demogràfic desproporcionat i una concentració de població”. Segons les al·legacions, el pla prioritza el desenvolupament a certs nuclis mitjans i grans per tal de planificar la població de la pretesa regió metropolitana amb una estructura multinodal.
Creixement insostenible
“Preveuen que tota la zona que inclou el PTMB creixi en 20 anys un milió de persones i duplicar el nombre d’habitatges. Això és insostenible”, van afirmar des de la CUP.
Per la CUP aquest pla també suposa un model de desenvolupament econòmic esgotat i un desequilibri territorial, atorgant centres de gran concentració de capital en petits punts del territori, mentre imposa grans càrregues mediambientals a tota la resta, sense desenvolupar un model de finançament conjunt en la totalitat del territori.
A més, per la CUP el Pla no incorpora cap mena de previsió de finançament de totes les seves previsions.
I els serveis?
Un altre aspecte que critiquen és que aquest creixement comportarà la necessitat d’augmentar de manera significativa els recursos energètics, els subministraments d’aigua i els serveis relacionats amb el tractament dels residus urbans i, segons la CUP, és indispensable que “per realitzar una proposta de creixement demogràfic cal plantejar i donar alternatives a totes aquestes necessitats bàsiques, i de moment això no figura enlloc”.
Demandes
Així, les al·legacions que han presentat es concreten en els següents punts: allargar el termini d’al·legacions; excloure del PTMB tota referència i previsió de les comarques de l’Alt Penedès i el Garraf i crear l’Àmbit de Planificació Penedès; iniciar els treballs de redacció del Pla Territorial Penedès; modificar les projeccions de creixement, tant econòmic com de població; canviar el model de planificació econòmica; definir el finançament dels ens locals; elaborar una memòria econòmica i financera de les previsions de noves infraestructures; inclusió d’un pla d’infraestructures; que s’afegeixi un pla de gestió de residus i elaboració i inclusió d’un pla d’equipaments.
“El pla s’ha fet a destemps i no s’aguanta per enlloc. Algú ens ha de dir què faran de tots els serveis si volen créixer d’aquesta manera. Això de “construïm els pisos i després ja vindrà la gent” no va així perquè llavors ens trobem amb molts habitatges buits i hi ha una sèrie d’incògnites que no es resolen”, van manifestar des de la CUP.

També et pot interessar

Comentaris

1336