L’impacte conòmic del Caixa Penedès Vijazz es tradueix en 1,5MEUR

23/07/2009 - 09:04h

Una inversió inicial de 300.000 euros (amb menys de 40.000 € d’inversió pública) ha estat capaç de generar un impacte econòmic, només a Vilafranca, de gairebé 1,5 milions d’euros. Negoci rodó. Aquesta és una de les dades més importants que l’organització del Caixa Penedès Vijazz ha donat a conèixer tres setmanes després de l’exitosa tercera edició del certamen. Aquests càlculs, que s’han fet per primera vegada, representen una estimació de l’impacte econòmic a Vilafranca a partir de l’anàlisi de les dades extretes de l’ocupació hotelera, que va ratllar el 100% durant el cap de setmana, la restauració, la fira i altres despeses dels assistents.

I de l’edició que ve ja se n’ha començat a parlar en una primera reunió per preparar la que serà quarta edició que té el repte de mantenir el nivell i superar-se. D’aquesta primera trobada de l’organització amb diverses parts com l’Ajuntament, la DO, Uvipe i el Consorci de Promoció Turística, ja n’ha sortit l’esquelet del full de ruta per a una edició que tindrà força novetats.
Una dels canvis més significatius és la intenció de diversificar els espais per evitar massificacions. La plaça Jaume I té unes limitacions i tot i que continuarà acollint els grans concerts de jazz, s’està pensant en la Rambla Sant Francesc, si està a punt, com a escenari ideal per a concerts alternatius mantenint la línia, però, del jazz. Així mateix també es pensa en la Rambla Nostra Senyora com l’emplaçament més idoni per mantenir la mostra de vins i caves amb l’ampliació de l’horari fins les dues de la matinada. La previsible major afluència de visitants farà repensar les fórmules i posar facilitats en aspectes com ara els aparcaments.
L’organització va poder constatar la bona predisposició de totes les administracions per aconseguir “fer lluir Vilafranca” un cop més.
Per primera vegada en tres anys, l’organització de Vijazz ha dut aterme una enquesta a 1.542 assistents a l’esdeveniment. Amb una mostra prou àmplia s’han pogut treure conclusions com ara la procedència dels visitants, el motiu de la visita, la freqüència, la repetició i l’edat. Tot plegat ha permès constatar que Vijazz no només ha estat un èxit de participació sinó que ha dinamitzat Vilafranca i comarca gràcies a una eina per atraure visitants.
Tot i que la gran majoria de visitants d’enguany procedia de l’Alt Penedès (un 46,24%), l’enquesta ha permès descobrir que hi ha una tendència a l’alça d’assistents de l’àrea metropolitana (gairebé un 15%); els espanyols representen un 4,35% i els estrangers són ja un 5,12%, fet que demostra la internacionalització del festival. Visitants de punts com Alemanya, EUA, Cuba, Anglaterra i França, entre d’altres, han passat per Vilafranca.
Una altra de les qüestions plantejades en l’enquestra als visitants era el motiu de la visita. De les resposten se’n desprèn que el vi atrau un 28,6% dels assistents, mentre que un 16,67% vénen a Vilafranca només pel jazz. L’atracció de la combinació de vi i jazz captiva a un 54,73%. A més els assistents per primer cop al certamen van ser un 44%, mentre que els que repetien un 55,90%. Finalment, un 78% assegura que tornarà en pròximes edicions.

També et pot interessar

Comentaris