L’Arxiu Comarcal del Baix Penedès presenta actes virtuals en la Setmana Internacional dels Arxius

08/06/2020 - 19:00h

L’Arxiu Comarcal ha preparat tres esdeveniments virtuals

L’Arxiu Comarcal del Baix Penedès participa en la Setmana Internacional dels Arxius, que se celebra del 8 al 14 de juny. Enguany, l’Arxiu Comarcal ha preparat tres esdeveniments virtuals. El primer, l’audiovisual titulat Descobrint Teresa Ollé Sanromà (Barcelona, 1932-2007), Titina, ceramista de la platja de Sant Salvador del Vendrell, amb la col·laboració de l’Ajuntament del Vendrell, amb el qual es dona a conèixer la figura i l’obra de Teresa Ollé, coneguda com a Titina, filla de l’artista Antoni Ollé Pinell, que va establir el seu taller de ceràmica a la casa que tenia a la platja de Sant Salvador. Teresa Ollé va ser un referent al barri marítim del Vendrell i ara la recordem gràcies al seu fons documental que es troba dipositat a l’Arxiu Comarcal des del 2010, arran de la donació que Natàlia Elies Tremoleda, fillola de Titina, va fer a l’Ajuntament del Vendrell. Aquest audiovisual es presenta també en el marc del Fang Art 2020, Festival de Ceràmica del Vendrell que s’havia de celebrar del 12 al 14 de juny de 2020.

El segon, dins el projecte “Píndoles d’arxius” del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, es presenta un vídeo de l’historiador Joan Latorre Solé, usuari habitual de l’Arxiu Comarcal, en el qual fa una valoració de les tasques que es porten a terme als arxius, i en especial, a l’Arxiu Comarcal del Baix Penedès.

El tercer, amb motiu de la festivitat de Corpus Christi, es presenta un vídeo que recull una sèrie d’imatges del Vendrell que il·lustren aquesta festivitat amb l’acompanyament de l’obra Oh salutaris hostia! (1901), un cant de lloança a l’Eucaristia, del compositor vendrellenc Benvingut Socias Mercadé (1877-1952).

En definitiva, l’objectiu de la Setmana Internacional dels Arxius és conscienciar la ciutadania sobre la importància dels arxius i la necessitat de preservar-los i fer-los accessibles a tothom. Els tres audiovisuals són visibles a la pàgina web de l’Arxiu i al canal “xac youtube”.

També et pot interessar

Comentaris

1336