Jordi Romeu Carol presenta avui a Vilafranca la seva segona novel·la

11/12/2015 - 15:54h

L’escriptor Jordi Romeu Carol (Sant Pere de Riudebitlles, 1978) presentarà avui, a les 8 del vespre i a l’Agrícol, la novel·la Descalça, en el decurs d’un acte organitzat conjuntament per l’editorial Gregal i La Cultural llibreria. L’advocat Pep Quelart serà l’encarregat de fer la glossa de l’obra d’aquest riudebitllenc que compagina l’escriptura amb la seva activitat professional com a bomber.

Ambientada a mitjan segle passat, la segona novel·la de Romeu narra l’aventura quotidiana d’una dona, la Cinta, que retorna al mas de la infantesa amb una filla de set anys i una mare ja anciana, disposada a començar de nou. Després de més de deu anys d’absència, el panorama que li espera serà ben dur: la casa i l’entorn estan deteriorats i les terres convertides en ermots. En aquest sentit, Jordi Romeu, a banda de l’aventura existencial que implica la decisió de tornar a començar, evoca, sense nostàlgia, com era la vida a pagès a la segona meitat del segle passat, un moment en el qual el camp català va viure un trasbals important marcat per la mecanització, l’abandonament d’explotacions o l’agricultura a temps parcial, entre altres qüestions.
Llicenciat en Educació Física a l’INEF i en Publicitat i Relacions Públiques, Jordi Romeu Carol va debutar com a escriptor amb Petonets pels puestus o la recerca de l’amor sencer (Cossetània, 2014), una mirada a l’amor des de la perspectiva d’un home de trenta anys que va guanyar en la 22a edició del Premi de Narrativa Vila de l’Ametlla de Mar i que ja va per la tercera edició.

També et pot interessar

Comentaris

1336