Es presenta la imatge del Concurs de Castells de Tarragona 2012
El Concurs de Castells ja té imatge promocional. Una fotografia del tarragoní Antoni Coll és la base del cartell de la 24a edició del certamen, que tindrà lloc els dies 6 i 7 d’octubre a la Tarraco Arena Plaça de la ciutat. En la imatge, en blanc i negre, es poden veure dos castellers que alcen la vista per contemplar un castell d’una altra colla. El Concurs manté el seu eslògan promocional, “L’espectacle casteller més gran del món”. La imatge es podrà veure a partir del mes de setembre en els cartells i banderoles que es penjaran arreu de la ciutat, així com a la pàgina web i en anuncis als mitjans de comunicació. El desenvolupament de la imatge gràfica del XXIV Concurs de Castells ha anat a càrrec de l’empresa tarragonina Marketing Land.
Aquesta setmana també s’ha posat a la venda el marxandatge del Concurs de Castells, la samarreta, el mocador i les xapes. La samarreta té un preu de 10 euros i s’hi poden llegir diferents paraules específiques del vocabulari casteller. Per primera vegada s’ha editat un mocador casteller del Concurs, que té un preu de 5 euros. També s’han editat sis models diferents de la xapa del Concurs, que juguen amb el logotip i l’eslògan. Cada xapa es podrà adquirir per 1 euro.
El marxandatge del Concurs de Castells es pot adquirir al centre comercial El Corte Inglés de Tarragona, un dels patrocinadors principals del certamen. En les properes setmanes s’obriran nous punts de distribució, que s’anunciaran a través de les xarxes socials del Concurs.
D’altra banda, les persones que ho desitgin podran seguir en directe el Concurs de Castells a través de la pantalla gegant instal·lada al jardí vertical de l’antiga Tabacalera. A través de la pantalla s’oferirà la retransmissió íntegra de les dues jornades del certamen, dissabte 6 d’octubre a partir de les 16.30 i el diumenge 7 d’octubre a partir de les 10 h.
Des d’aquest dimarts ja està disponible l’aplicació del Concurs de Castells per a dispositius mòbils. L’aplicació és gratuïta i funciona per als smartphones i tabletes que disposen dels sistemes operatius Android i iOS. Just quan falten dos mesos per a la 24a edició del certamen, a través d’aquesta aplicació els usuaris podran consultar diferents informacions d’interès relacionades amb el Concurs, com ara el rànquing classificatori, la taula de puntuacions o la normativa. L’aplicació també inclou una calculadora castellera, a través de la qual els usuaris podran comprovar quants punts sumen les actuacions de les seves colles castelleres favorites.
En les properes setmanes s’activaran noves funcionalitats, com un apartat referent a les colles participants o, el mateix cap de setmana del Concurs, es podrà consultar la classificació completa actualitzada a l’instant. L’aplicació, que ha estat desenvolupada per l’empresa Creativat, es pot descarregar des de les adreces següents:
Per a dispositius amb sistema operatius Android: http://bit.ly/castells2012-google
Per a dispositius amb sistemes operatius iOS: http://bit.ly/castells2012-itunes


