Els regidors de Vilafranca s’abaixen un 5% el seu sou i l’alcalde se’l rebaixa un 8%

25/06/2010 - 09:48h

Els regidors de l’Ajuntament de Vilafranca cobraran ja aquest mes de juny un 5% menys del que estan habituats, el tinent alcalde un 6% menys i l’alcalde, Pere Regull, cobrarà un 8% menys. Així es va decidir en el ple de dimarts al vespre, on tots els regidors van votar a favor per unanimitat però sempre deixant clar que no estaven d’acord en la rebaixa de sous de funcionaris i personal laboral de l’Ajuntament que s’ha de fer per decret llei imposat des del govern de l’Estat.
El regidor d’Hisenda, Aureli Ruiz, va lamentar que des de Madrid obliguin que els diners que s’estalvien amb aquestes rebaixes de sou hagin d’anar destinats a reduir l’endeutament. “A Vilafranca no som dels que estem més endeutats i, per tant, no seria la nostra prioritat si ens deixessin escollir. El que faríem és donar cobertura a aspectes socials però, malauradament, ens obliguen des de l’Estat”, afirma Ruiz.

D’aquesta manera gairebé tots els regidors van votar a favor de rebaixar-se el sou. Tots, menys els dos regidors de la CUP, que van votar en contra perquè van manifestar que era una mesura que ells demanaven des del 2003 i se’ls titllava de demagogs. “Ara que hi ha una greu crisi econòmica és quan ens feu cas i el que demanem és que se’ns rebaixi un 20% el sou i no un 5%”, va afirmar Llorenç Casanova des de la CUP.

Convenis d’habitatge
Per altra banda, el ple va aprovar per unanimitat la ratificació de tres acords de la junta de govern local sobre compromisos en quant al Pla Local d’Habitatge i signatura de dos convenis de l’Oficina Local d’Habitatge i Mediació per al Lloguer Social.
Segons la regidora d’Habitatge, Maria Josep Tuyà, per tal que la Generalitat els doni la subvenció, s’han de comprometre a realitzar el Pla d’Habitatge que, segons va explicar, està acabant-se i es podria portar a aprovació passat l’estiu, després que els regidors hi puguin fer les seves aportacions durant juliol i agost. Tots els regidors van mostrar-se a favor del pla però van lamentar que arribés amb tant de retard.

L’aparcament de l’Espirall
Per altra banda, el ple també va aprovar per unanimitat passar a bé patrimonial els dos subsòls que ocupa l’aparcament de la plaça Pau Casals i la seva futura ampliació. Amb aquesta transformació de qualificació jurídica el que es fa és poder procedir a la venda de places i que les places passin a ser de propietat privada.
En aquest punt no podia deixar de sortir el tema de les possibles places de rotació a l’aparcament. Pere Regull va explicar que el govern està estudiant un sistema viable econòmicament per tal que hi hagi places de rotació però que s’ha d’estudiar bé “perquè al plec de condicions deia que l’aparcament era només per a residents, sense places de rotació”.

Per l’autonomia financera
El ple també va aprovar per unanimitat una moció en defensa de l’autonomia financera municipal presentada per ICV, ERC, PSC i CiU. En la moció es demana – entre d’altres coses- que es reclami al govern de l’Estat que la impossibilitat d’accedir al crèdit de llarg termini a partir de l’1 de gener de 2011 no s’apliqui en el cas dels ajuntaments que, com el de Vilafranca, compleixen la legislació vigent en matèria d’endeutament i d’estabilitat pressupostària.

El PSC, més breu que mai
A més d’aquests punts, el ple va acordar traslladar a Sercom la necessitat de continuar publicant la revista amb la programació de Penedès Televisió ja que alguns grups creuen que aquesta revista s’està convertint en un butlletí municipal. ICV i el PSC van presentar una moció al respecte.

Des del govern es va defensar en tot moment la independència del consell redactor de la revista i va assegurar que el govern tampoc hi tenia veu i que eren els periodistes qui escollien les notícies que creien adients per sortir.

De totes maneres aviat Sercom es reunirà per decidir si es torna al format anterior i per tant, o s’elimina la revista o no s’hi posen notícies. Aquest va ser un dels únics punts de tot el ple en què el PSC va donar extensament la seva opinió, afirmant que la revista s’estava convertint en el butlletí municipal i que el govern no estava sent coherent.

També et pot interessar

Comentaris

1336