L’OMIC ha atès 47.000 consumidors en els seus 40 anys d’història

Inauguració de l’oficina de l’OMIC l’any 1986

Per commemorar l’efemèride, Vilafranca acollirà la 25a Trobada de la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Vilafranca del Penedès, dedicada a la informació, l’assessorament i la defensa dels drets de consumidors, celebra enguany el seu 40è aniversari. Al llarg d’aquests anys, l’oficina municipal ha atès al voltant de 47.000 consultes, reclamacions, queixes i denúncies relacionades amb el consum, una mitjana de més de 1.000 casos anuals.

En el marc d’aquesta commemoració, Vilafranca serà la seu, el dimarts 27 d’octubre, de la 25a Trobada de la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona, una jornada que se celebra anualment per compartir coneixements, experiències i bones pràctiques entre els responsables tècnics i polítics dels ajuntaments que formen part de la xarxa.

La trobada d’aquest any se centrarà en «La mediació de consum: acordar per resoldre», una temàtica que posa el focus en la mediació com a eina per gestionar i resoldre els conflictes entre les persones consumidores i les empreses, afavorint el diàleg i la cerca d’acords entre les parts.

La jornada comptarà amb la conferència «El perquè de la mediació de consum», a càrrec de Carles Garcia Roqueta, responsable de la Comissió d’Advocats i Advocades, Mediadors i Mediadores i Centres ADR de l’ICAB-Mediació i MASC.

També et pot interessar

Comentaris

1336