Salvador Obiols i Ángel Manuel Castillo, guanyadors del concurs de poesia de les Clotes

31/05/2023 - 17:00h

Al XXIX concurs es van presentar 39 treballs en català i 44 en castellà

Es va dur a terme el lliurement dels premis del XXIX Concurs de Poesia de Primavera Les Clotes, organitzat per l’Associació de Veïns i Veïnes de les Clotes, Vilafranca, el passat dissabte, 27 de maig, al local de l’entitat. El jurat el formàvem Anna Tomàs Mayolas, mediadora familiar i comunitària, Pere Martí Bertran, escriptor i crític literari, i Miquel Cartró Boada, poeta. Patro Recober, actuant com a secretari, i Bea Reina, com a presidenta de l’AV de les Clotes, varen lliurar els premis.

Al premi “Antoni Massanell” en llengua catalana, s’hi van presentar 39 treballs. El primer premi va ser per a “L’Esperança i la memòria” de Salvador Obiols Gómez, de Viladecans. El segon premi va ser per a “Paradís Ignot” de Francesc Ramon i Perles, de Dènia. El premi Vegueria Penedès va ser per a “Trossets de l’ahir”, de Dionís Lluch i Pons, de Sant Sadurní d’Anoia.

Al premi “Lluís Chamizo” en llengua castellana, s’hi van presentar 44 treballs. El primer premi va ser pera “La soledad de un animal marino” d’Ángel Manuel Castillo de las Peñas, de Madrid. El segon premi va ser per a “El engaño mas bello” de Manuel Luque Tapia, de Doña Mencía, Córdoba. El premi Vegueria Penedès va ser per a “Efímeras” de Carla Sánchez Retamal, de Vilafranca del Penedès.

El lliurament de premis es va convertir en un sentit homenatge a Juan Manuel Garcia Mayoral, traspassat finals de l’any passat. JM Garcia Mayoral era poeta, va ser fundador de l’Associació de Poetes Ploma Daurada de Vilafranca i impulsor del Concurs de Poesia de Primavera les Clotes, al qual junt amb la seva esposa, Matilde Cañamero, oferien un trofeu gentilesa de la família García-Cañamero. Un bon nombre de poetes van glossar el record de Juan Manuel Garcia Mayoral i van llegir-ne poesies.

També et pot interessar

Comentaris

1336