L’estació de regionals anirà als afores de Vilafranca

19/05/2010 - 08:48h

L’estació de trens regionals anirà finalment als afores de Vilafranca, concretament on és la base de muntatge darrere de les Bassetes direcció La Granada. Així ho va confirmar el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, en una trobada de dirigents socialistes a Canyelles.  Nadal va explicar que l’estació no podia anar a un altre lloc que als afores de la vila i que els altres debats “no tenen sortida”. Va fer referència així a les demandes de CiU d’instal·lar l’estació al centre. Per Nadal, l’única ubicació possible és aquesta perquè “és l’únic lloc on hi ha espai per una estació d’aquestes característiques”.
Pendents de Foment
La Generalitat preveu la implantació i posada en marxa de la nova estació l’any 2012 tot i que Nadal va reconèixer que és una de les inversions que depèn del Ministeri de Foment i, per tant, no descarta que des de l’Estat sigui una de les obres que es retardi per la crisi econòmica.

Des del govern de Vilafranca, el regidor Aureli Ruiz apunta que el que vol l’Ajuntament és que l’estació es faci al centre de Vilafranca i que, per tant, intentaran esgotar tots els camins per arribar a aquesta opció.
“Volem que ens demostrin perquè tècnicament no és possible fer-la al centre i, si ho veiem clar, doncs desistirem però, de moment, creiem que on ha d’anar és al centre” explica el regidor, que lamenta que ADIF “no hagi fet mai res per aconseguir que l’estació es faci al centre i això és una oportunitat perduda”. Ruiz, però, vol destacar que no és cert el que diu el PSC que CiU no vol l’estació sinó que el que passa és que la prefereix al centre de Vilafranca i no als afores.

Sense calendari
Nadal va dedicar bona part de la seva intervenció a la Línia Orbital Ferroviària (LOF)explicant que ja hi ha un planejament aprovat, una reserva urbanística i que el Ministeri i de Foment també té un estudi ja en marxa.
La Línia Orbital Ferroviària comunicarà 26 municipis de l’Arc Metropolità de sis comarques diferents enllaçant Vilanova i Mataró, passant per Vilafranca. Així, permetrà enllaçar Sitges i Vilanova amb Vilafranca fins a Martorell arribant fins a Sabadell, Granollers i Mataró.

A l’Alt Penedès, la connexió es produirà amb l’actual traçat de la R4, incorporant a la línia les actuals estacions de Vilafranca, la Granada, Lavern Subirats, Sant Sadurní i Gelida, fins a Martorell. Al ser preguntat, però, quan es podria anar amb tren des de Vilanova a Vilafranca i viceversa, Nadal no va voler donar cap aproximació i va afirmar que els calendaris eren molt difícils de preveure.

Eix Diagonal
Nadal va parlar també d’altres obres que afecten l’Alt Penedès com ara l’Eix Diagonal, afirmant que era una inversió “clau” perquè vertebra i articula tot un territori.
Cal recordar que les obres ja estan en marxa i que el projecte preveu que entre els 13 quilòmetres que separen Vilanova i Vilafranca la via es configuri en forma d’autovia ràpida, amb diversos túnels. Un cop a Vilafranca, la nova C15 seguirà el corredor de l’AP7 i connectarà, mitjançant la nova variant de Vilafranca, amb l’actual traçat Puigdàlber-Igualada.

Peatge gratuït
Pel que fa a la problemàtica dels peatges, el secretari de Mobilitat va assegurar que el tram entre Gelida/Sant Sadurní i Vilafranca seria gratuït per no minvar les relacions entre aquestes poblacions i que des de la Generalitat s’estaven plantejant una política de descomptes per als usuaris habituals de l’autopista. Els descomptes podrien anar entre un 20 i un 75%, depèn del tipus de cotxe i de la freqüència.

Saturació dels trens

Manel Nadal va fer referència també a la millora del servei de Rodalies Renfe. El secretari de Mobilitat va apuntar que és coneixedor que els trens a la línia R4 que passa per Vilafranca “van molt plens i entenem les queixes de la gent, que diu que van com a sardines” i es va comprometre a millorar aquesta qüestió durant el mes de juliol perquè, segons va comentar, és llavors quan podran posar trens de doble capacitat. Abans no ho poden fer perquè depenen del final de les obres a l’estació de Viladecans, que es preveu que acabin durant el mes de juny.

També et pot interessar

Comentaris