Alerta a Banyeres per uns abocaments de fangs de depuradora en una antiga pedrera

18/11/2016 - 10:21h
L’Ajuntament de Banyeres del Penedès ha acudit a la Fiscalia de Medi Ambient, a la Generalitat, a la mateixa empresa implicada i als Jutjats del Vendrell arran d’un presumpte cas de delicte ecològic per uns abocaments suposadament irregulars de fangs de depuradora o biosòlids en una antiga pedrera inactiva del municipi.

Arran de l’alerta d’un veí de la població que va contactar amb el mateix consistori banyerenc perquè no va trobar normal el tipus de material que contínuament s’abocava a la zona mitjançant camions de gran tonatge –el qual fins i tot desprenia mala olor–, l’administració local va decidir contactar amb el servei de protecció del medi ambient (SEPRONA) de la Guàrdia Civil i amb els Mossos d’Esquadra perquè s’investiguessin uns suposats abocaments irregulars de fangs de depuradora a l’antiga pedrera que va funcionar durant anys entre la urbanització dels Boscos de Banyeres i el municipi de l’Arboç del Penedès.
 
La pedrera és propietat d’una empresa lleidatana dedicada al sector de la construcció i a les excavacions de terrenys, Sorigué, SA, amb domicili a la població de Balaguer.
 
Segons ha explicat el regidor de Medi Ambient, Promoció Econòmica i Salut de l’Ajuntament de Banyeres del Penedès, Lluís Inglada, els abocaments suposadament irregulars faria setmanes que haurien començat. L’esmentada alerta veïnal es va produir fa unes dues setmanes i, segons que ha comentat Inglada, suposadament s’haurien abocat un parell de camionades diàries en un interval d’un mínim de dos mesos
 
Des que l’Ajuntament banyerenc va informar del cas als esmentats cossos policials no hi hauria hagut més viatges de camions a l’indret i val a dir que després d’unes primeres investigacions els cossos policials haurien pogut determinar que el material abocat a la pedrera a tocar de la urbanització dels Boscos de Banyeres serien fangs procedents concretament de les estacions depuradores d’aigües residuals (EDAR) ubicades a les poblacions d’Abrera (Baix Llobregat) i Cardedeu (Vallès Oriental). L’abocament de fangs de depuradora en pedreres per regenerar ecològicament no seria infreqüent, però el que no està permès és l’abocament en zones amb alguna beta d’aigua propera, com seria el cas del subsòl de la pedrera de Banyeres per on discorre un aqüífer. Així les coses, hi podria haver un risc de contaminació del curs d’aigua soterrani.
 
Més informació a l’edició impresa del 3d8.
 

També et pot interessar

Comentaris

1336