Sant Sadurní aprova els sous dels regidors amb polèmica
L’equip de govern de Sant Sadurní va aprovar dilluns el cartipàs municipal, amb els vots d’ERC i el PSC, i ho va fer amb polèmica inclosa. Amb una sala de plens plena com poques vegades, ERC i el PSC van donar llum verda a les qüestions més tècniques de cada inici de legislatura: periodicitat dels plens i de les comissions, i la composició d’aquestes últimes, entre d’altres, així com les retribucions dels regidors i regidores per aquest mandat.
Va ser precisament aquest últim punt el que va provocar més discrepàncies entre govern i oposició, i també va ser el motiu de la gran presència de públic al ple. Durnat el cap de setmana, havien aparegut diferents cartells penjats pel municipi que acusaven l’alcalde de voler apujar-se el sou, i convocaven els veïns a assistir al plenari com a símbol de protesta. Els autors dels cartells van ser el col·lectiu del 15M, o els “indignats”, que van veure com la seva crida va fer efecte.
Tant ERC com el PSC van mantenir durant la sessió que els sous del nou equip de govern no han pujat aquest any ja que són iguals, i fins i tot una mica inferiors, als de l’anterior ajuntament emparant-se que la massa salarial total dels 17 regidors que hi ha a Sant Sadurní és de 185.838 euros (sense incloure-hi la seguretat social), mentre que al 2010 va ser de 189.347 euros. D’aquests, Josep Maria Ribas en cobrarà 28.200, i Susanna Mérida 24.393. Ambdós tindran una jornada parcial, tot i que no van fer pública de quantes hores constarà, tot i les insistents preguntes tant de la portaveu de CiU, Maria Rosell, com de la del PP, Dolors Montserrat. “Tots sabem que la jornada a l’ajuntament és flexible. Jo m’estaré aquí les hores que facin falta per poder portar l’Ajuntament” va dir Ribas, en resposta a la pregunta de quina seria la jornada que dedicaria a treballar al consistori.
Susanna Mérida va convidar tots els presents a anar al seu despatx l’endemà per comprovar personalment totes les xifres relatives als sous. La primera tinent d’alcalde també va defensar que les persones que es dediquen a la política rebin unes retribucions “justes” i evitar, així, que només estigui a l’abast de la gent rica.
Precisament aquestes hores de dedicació parcial són el que van fer servir convergents i populars per justificar un augment de sou “encobert”, doncs Ribas cobrarà molt poc menys que Joan Amat (que al 2010 va percebre 29.579,55 euros), però l’anterior batlle tenia una jornada de dedicació exclusiva a l’Ajuntament.
Dolors Montserrat (PP) també es va queixar que en l’acord que es portava al ple no hi havia les deduccions que es van aplicar el juny del 2010 als sous dels regidors. El secretari de la corporació va ratificar les paraules de Montserrat i aleshores l’equip de govern, que va assegurar que estava convençut que l’aplicació de la deducció era automàtica, va demanar incloure en l’acord una referència explícita a aquesta qüestió.
L’oposició, entre el públic
Una de les imatges curioses del ple la van protagonitzar els regidors i les regidores de l’oposició que es van asseure entre el públic a l’inici de la sessió per mostrar el seu desacord amb la distribució dels grups municipals a la taula de plens proposada per l’equip de govern. CiU i PP demanen no separar els dos grups de l’oposició i argumenten que és la primera vegada que això passa a Sant Sadurní, mentre PSC i ERC no estan disposats a acceptar una solució que impliqui haver de separar els dos grups de govern. L’alcalde va dir que es mirarà de consensuar una solució que sigui satisfactòria per a tots els grups.


