Els “indignats” eviten un desnonament al carrer de les Cabanyes de Vilafranca

07/07/2011 - 16:48h

 Mig centenar de persones van impedir el passat divendres, a Vilafranca, el desnonament d’un jove magrebí al qual havien d’haver desallotjat del seu pis al carrer de les Cabanyes. Segons estava previst, a 2/4 de 2 del migdia, i segons ordres del jutge, s’hauria d’haver fet efectiu el desnonament d’Alí, un jove que fa anys que viu a Vilafranca i que des de fa uns mesos no pot pagar el pis que es va comprar. Una situació per la qual estan passant moltes famílies d’arreu del món, i també de Vilafranca i el Penedès.
Quan va adquirir l’habitatge fa uns anys, l’Alí tenia feina i podia fer front als 900 euros de la hipoteca que el banc li va concedir, però actualment només cobra els poc més de 400 que l’Estat espanyol dóna als aturats de llarga durada.
Conscient del moviment que l’anomenat col·lectiu d’“indignats” va iniciar el passat 15 de març, Alí havia demanat ajuda als integrants de diferents assemblees vilafranquines perquè li donessin suport per mirar d’allargar el termini que el jutge li havia marcat per fer-lo fora del seu habitatge.
Puntual, la procuradora es va presentar davant de l’habitatge per fer efectives les ordres del jutjat, unes ordres que no es van complir per la pressió que exercien els manifestants, que en tot moment van tenir un comportament pacífic. Després de dialogar amb alguns dels membres del grup, la procuradora els va anunciar que se suspenia el desnonament. La dona va explicar als mitjans de comunicació que no tenia cap intenció d’enfrontar-se als protestants “perquè això no és la meva feina” va dir. De totes maneres, va explicar que aquest fet només farà allargar el final d’un procés que de ben segur acabarà amb el desnonament del jove magrebí. Després de l’anunci que de moment el desnonament no es faria efectiu, els manifestants van fer evident la seva satisfacció amb aplaudiments i crits de “no torneu, no torneu”.
Però tot i el suport que el col·lectiu d’indignats va fer divendres a Alí, són conscients que això només allarga un final anunciat: el desnonament d’Alí. Segons va dir Blanca Ribas, una de les integrants del col·lectiu, “ell no té cap mena d’intenció de fer-se fort a l’habitatge, perquè sap que tard o d’hora haurà de marxar”. De fet, la Blanca va explicar que el que ells demanen no és que el desnonament s’aturi, sinó que consideren just que si es fa fora el noi de casa seva se li perdonin els 75.000 euros que li queden per pagar de la hipoteca. De moment ja han aconseguit que Alí dormi una setmana més a casa seva.

També et pot interessar

Comentaris

1336