Els Nens no poden amb la torre de vuit però descarreguen el segon quatre de vuit de l’any

alt
08/08/2010 - 15:45h

El somni de completar la torre de vuit amb folre no s’ha pogut complir, però els Nens del Vendrell han sortit aquest diumenge de la plaça de Llorenç del Penedès amb més d’un motiu de satisfacció. Primer, perquè han pogut descarregar amb convicció i bones mides el segon quatre de vuit d’aquesta temporada, i segon perquè l’intent de torre de vuit folrada ha ofert bones sensacions tot i quedar-se lluny d’arribar a bon port. altEls Nens ja havien anunciat que si el programa per a l’actuació de la festa major de Llorenç avançava segons els seus desitjos, la torre de vuit tenia molts números per tirar endavant. I així ha estat. Esperonats, per la consecució en segona roda d’un quatre de vuit ben plantat, els vermells han muntat una estructura de torre que ha lluit un bon peu, gràcies als efectius propis i al suport de les altres dues colles a plaça, Jove de Tarragona i Joves de Valls. El castell pujava ferm, però amb els quints gairebé col·locats s’ha començat a girar i aquest contratemps no s’ha sabut solventar. Els més menuts, aixecador i enxaneta han reculat amb dosos col·locats i l’anxaneta a l’espatlla del pis de quints, i la colla encara ha estat a temps de desmuntar l’intent sense caure . Amb tot, el sobre esforç ha fet que el folre acabés enfonsant-se.
altMalgrat tot, satisfacció entre les files vendrellenques, que hi han sabut llegir una bona prova amb vista al futur. Els Nens, que havien obert plaça amb un segur cinc de set, han tancat les rondes de castells amb una altra torre de set (la sisena de la temporada). Amb aquesta actuació, la mateixa que la signada per la Diada de Santa Anna a la festa major vendrellenca, els Nens fan un bon pas de cara a assegurar-se la seva presència al Concurs de Tarragona, previst per al 3 d’octubre a la remodelada plaça de braus.
34 anys després!
L’intent de la torre de vuit amb folre per part dels Nens ha estat històric. No en va, des de l’any 1976 no es veia cap prova de torre de vuit folrada per la colla degana del món casteller actual. I l’última descarregada per l’entitat fundada l’any 1926 data del 1973. I també és remarcable el segon quatre de vuit de l’any descarregat aquest diumenge a Llorenç. Així, des de l’any 2007 els Nens no feien dos castells de vuit en una sola temporada, i aleshores ja feia 30 anys! que no aconseguien lligar dos estructures de vuit pisos en un mateix any. Fa 3 anys també va ser remarcable perquè aleshores en feia 10, des de les temporades 1996 i 1997, que els Nens del Vendrell no eren capaços de fer castells de vuit en dos anys consecutius.
Lògicament, el cap de colla dels Nens, Jordi Moreno, s’ha mostrat molt satisfet per haver repetit a Llorenç la millor actuació de l’any i, a més, haver portat a plaça un intent de torre de vuit amb folre. Moreno creu que la prova ha anat prou bé i demostra que la colla té a l’abast el castell per a properes jornades castelleres. Molt probablement, de confirmar-se finalment la presència dels Nens al Concurs de Tarragona, la colla podria intentar-hi novament el castell folrat, juntament amb el que seria el tercer quatre de vuit d’aquest 2010 i el primer intent de l’any d’un tres de vuit. Si els vendrellencs no tenen assegurada la presència a la plaça tarragonina a finals d’aquest mes d’agost, que és quan es tanca el rànquing de colles per ser-hi, encara hi hauria una darrera opció per sumar punts a la festa major de Santa Oliva, el proper dia 28 d’agost.
De la seva banda, la Joves de Valls ha superat a Llorenç una actuació amb una formació de circumstàncies a causa d’algunes baixes sensibles de tronc. Els vermells han completat una actuació bàsica de vuit, amb el tres i el quatre de vuit, per rematar-ho amb la torre de set.
Finalment, la Jove de Tarragona ha estat la colla que s’ha embutxacat la millor actuació del migdia, amb tres i quatre de vuit i la torre de vuit folrada.

També et pot interessar

Comentaris

1336